Magdalena Pyzio

     Jestem absolwentką Wydziału Fizjoterapii Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.  Po ukończeniu studiów magisterskich, postanowiłam rozwijać swoją pasję naukowo – zawodową  na studiach doktoranckich, które ukończyłam broniąc tytuł doktora nauk o kulturze fizycznej rozprawą doktorską pt.”Ocena asymetrii ułożeniowej niemowląt z zaburzeniami ośrodkowej koordynacji nerwowej”.  Rozwój naukowy kontynuowałam dzięki pracy na uczelni prowadząc zajęcia ze studentami, pisząc artykuły naukowe, biorąc udział w konferencjach. Doświadczenie praktyczne zdobywałam natomiast pracując w przychodniach. Od początku wiedziałam, że moim powołaniem jest fizjoterapia pediatryczna i miałam to szczęście, że udało mi się tak pokierować swoim rozwojem zawodowym, że mogłam pracować z niemowlętami i dziećmi prezentującymi najróżniejsze nieprawidłowości rozwojowe.  Od początku mojej drogi zawodowej szczególnie interesowała mnie praca z pacjentami prezentującymi uszkodzenia układu nerwowego oraz z pacjentami cierpiącymi na rzadkie zespoły genetyczne. Drugą niezmiernie ważną grupę wśród moich pacjentów stanowią niemowlęta.  Fascynuje mnie plastyczność  układu nerwowego, która leży u podstaw fizjoterapii neurologicznej. W pracy staram się patrzeć na pacjenta holistycznie, respektując  zawsze Jego sferę emocjonalną. Niezmiernie ważna dla mnie jest współpraca z innymi specjalistami i wymiana wspólnych doświadczeń i spostrzeżeń. Uważam , że w naszym zawodzie bardzo  istotny jest ciągły rozwój naukowy. 

Prywatnie kocham sport w szczególności bieganie, pływanie, jazdę na rowerze i nartach biegowych.  Uwielbiam kontakt z naturą i niekończące się górskie wędrówki. Fascynuje mnie nauka języków obcych.  

Ukończone kursy:

  • Diagnostyka metodą Prechtla;
  • Trójpłaszczyznowa Manualna Terapia Stóp;
  • NDT-Bobath;
  • PNF  Basic;
  • Kinesiology Taping;
  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa;
  • Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz;
  • Mięśniowo – powięziowe rozluźnianie;
  • Specjalizacja instruktorska z pływania;
  • Specjalizacja instruktorska z pływania osób niepełnosprawnych .

 Publikacje naukowe

  • Prasał K., Pyzio-Kowalik M., Fakty i mity na temat rozwoju psychoruchowego niemowląt – spojrzenie fizjoterapeutyczne. Continuo, 2004 Wrocław ( w tracie druku). 
  • Pyzio M, Wójtowicz D, Skrzek A. Assessing postural asymmetry with a podoscope in  infants with Central Coordination Disturbance. Res Dev Disabil. 2013, 34(5):1832-42;
  • Wysoczańska E, Skrzek A, Pyzio – Kowalik M. Możliwości zastosowania metody  NDT- Bobath w rehabilitacji pediatrycznej. Fizjoterapia 2013, 21(1):26-34.
  • Pyzio M, Wójtowicz D, Skrzek A. Ocena asymetrii niemowląt: zestawienie badania klinicznego z badaniem podoskopowym przy użyciu stanowiska do diagnozy niemowląt Podo Baby. Fizjoter Pol 2010, 10(2): 156–164.
  • Wójtowicz D, Pyzio M., Skrzek A. Diagnostyka niemowląt w kierunku mózgowego porażenia dziecięcego  i zaburzeń ruchowych przy użyciu komputerowego stanowiska podokopowego. Zeszyty naukowe – Ogólnopolska Fundacja na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych Promyk Słońca, 2009, 7 : 76-81.
  • Wójtowicz D, Skrzek A, Pyzio M, Żak M. Ocena terapii metodą Vojty z punktu widzenia rodzica jako terapeuty swojego dziecka. Acta Biooptica Inf Med 2007, 13(4): 300–304.
  • Pyzio M, Wójtowicz D, Skrzek A. Stan neurologiczny niemowląt – bliźniąt z zaburzeniami ośrodkowej koordynacji nerwowej usprawnianych metodą Vojty. Fizjoterapia 2007, 15(1):23–31.